Biblioteka
AKTUALNOŚCI:
Randka w ciemno z książką
Ranking czytelniczy - styczeń 2024 r.
Konkurs na zakładkę do książki
W świecie baśni i kodowania - innowacja pedagogiczna
W ramach realizacji innowacji "W świecie baśni i kodowania" trzecioklasiści wzięli udział w nietypowych zajęciach czytelniczych, w trakcie których główną rolę odegrał robot Photon. Zadaniem uczniów było zakodowanie trasy dla robota tak, by nawiązywała ona do przeczytanej wspólnie baśni " O rybaku i złotej rybce".
Podczas tego nietypowego doświadczenia uczniowie mieli okazję zaobserwować, jak technologia może być wykorzystywana do kreatywnego procesu myślowego. Ponadto, zadanie zakodowania baśni pobudziło ich wyobraźnię i rozwijało umiejętność pracy w grupie. Zajęcia czytelnicze z udziałem robota okazały się pełne nowych doświadczeń i inspirujące dla uczniów.
czytaj dalej na temat: W świecie baśni i kodowania - innowacja pedagogicznaW świecie baśni i kodowania - innowacja pedagogiczna
Czy programowanie może być tak proste, jak czytanie? Oczywiście, że tak! Przekonali się o tym uczniowie kl.2, którzy poznali baśń H. Ch. Andersena pt. Słowik". Drugoklasiści ustalali ciąg wydarzeń o wyjątkowym słowiku, a także samodzielnie napisali program, by móc go odnaleźć. W trakcie pisania kodu wykorzystali umiejętność zastosowania obrotów na macie. Pomocne okazało się także skracanie napisanego kodu poprzez zastosowanie pętli.
Podsumowaniem grudniowych zajęć było dyktando graficzne na dużym formacie. Należało je uzupełnić według określonego kodu binarnego.
czytaj dalej na temat: W świecie baśni i kodowania - innowacja pedagogiczna